Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne


Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o., znane jako SPPK, jest ważnym podmiotem w obszarze publicznego transportu. To przedsiębiorstwo specjalizuje się w organizacji przewozów autobusowych, obsługując komunikację miejską w gminie Police oraz w Szczecinie.

Siedziba SPPK znajduje się w Policach, przy ulicy Fabrycznej 21, co umożliwia efektywne zarządzanie operacjami transportowymi w tym regionie.

Historia

Spółka ta rozpoczęła swoją działalność w 1 lutego 1997 roku, kiedy to została wydzielona z Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Szczecinie. Na samym początku struktura właścicielska spółki opierała się na podziale udziałów, które były równo rozłożone pomiędzy gminę Miasto Szczecin oraz powiat policki.

W miarę upływu czasu, spółka dokonała podwyższenia kapitału zakładowego, co skutkowało tym, że 66% udziałów przypadło w ręce Polic, co miało kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju przedsiębiorstwa.

Obsługiwane linie

Firma odpowiedzialna za przewozy miejskie obsługuje szereg linii komunikacyjnych, które są organizowane przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie. Do linii tych zaliczają się: 63, 101, 102, 103, 106, 107 oraz 109.

W dodatku, przedsiębiorstwo realizuje przewozy pracownicze dla Zakładów Chemicznych Police, co stanowi istotny element ich działalności.

W ofercie można również znaleźć obsługę Linii Samorządowej, która jest niezależna i nie podlega pod ZDiTM. Linia ta łączy Police z Trzebieżą, jak również istnieją inne linie, takie jak Linią Działkową oraz Linią Plażową, które są skierowane do określonych grup pasażerów.

Tabor

Istniejący

W skład floty Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego wchodzą nowoczesne pojazdy, które stanowią podstawę efektywnej komunikacji miejskiej. Zaprezentowane poniżej modele odpowiadają zarówno na potrzeby pasażerów, jak i wytyczne ekologiczne.

ObrazekModelIlośćRok
_Solaris Urbino 12 III72011, 2017
_Solaris Urbino 18 III82011, 2017
_MAN NL283 Lion’s City122012–2016, 2018, 2019
_MAN NG323 Lion’s City G132012–2019
_MAN Lion’s City 12 EfficientHybrid22021
_MAN Lion’s City 18 EfficientHybrid22021
_Solaris Urbino 18 IV22021
_Solaris Urbino 12 FL Mild Hybrid22023
_Solaris Urbino 18 FL Mild Hybrid22023

Tabor wycofany

W niniejszym opisie przedstawiamy szczegółowe informacje dotyczące wycofanego taboru, który był eksploatowany przez Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. W tabeli poniżej można znaleźć model, ilość oraz rok produkcji poszczególnych pojazdów. Nasze dane obejmują różnorodne typy autobusów, które przez lata służyły w transporcie publicznym w regionie.

ObrazekModelIlośćRok produkcji
_Ikarus 280.2630+131982, 1983, 1985, 1986, 1989, 1990
_Jelcz M1158+21985–1987, 1989, 1990
_Ikarus-Zemun IK160P51989
_Setra S215 UL11992
_Jelcz 120M71996, 1997
_Neoplan N31611999
_Jelcz T081MB12000
_Jelcz M081MB12001
_MAN NL2x27 (NL222), 4 (NL262)1997–2000
_MAN NGxx210 (NG312), 4 (NG262)1997–1999
_MAN NLxx36 (NL223), 3 (MAN NL263), 2 (MAN NL283), 2 (MAN NL313)1999, 2000–2002, 2004
_MAN NL313-1552000
_MAN NG31362004
_MAN SG313 Lion’s Classic G42005

Przypisy

  1. Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o. o. [online], sppk.nbip.pl [dostęp 10.02.2022 r.]

Pozostałe obiekty w kategorii "Obiekty handlowo-usługowe":

Galeria Hosso w Policach | Park Przemysłowy Police | Grupa Azoty Zakłady Chemiczne „Police”

Oceń: Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne

Średnia ocena:4.72 Liczba ocen:5