Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o., znane jako SPPK, jest ważnym podmiotem w obszarze publicznego transportu. To przedsiębiorstwo specjalizuje się w organizacji przewozów autobusowych, obsługując komunikację miejską w gminie Police oraz w Szczecinie.
Siedziba SPPK znajduje się w Policach, przy ulicy Fabrycznej 21, co umożliwia efektywne zarządzanie operacjami transportowymi w tym regionie.
Historia
Spółka ta rozpoczęła swoją działalność w 1 lutego 1997 roku, kiedy to została wydzielona z Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Szczecinie. Na samym początku struktura właścicielska spółki opierała się na podziale udziałów, które były równo rozłożone pomiędzy gminę Miasto Szczecin oraz powiat policki.
W miarę upływu czasu, spółka dokonała podwyższenia kapitału zakładowego, co skutkowało tym, że 66% udziałów przypadło w ręce Polic, co miało kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju przedsiębiorstwa.
Obsługiwane linie
Firma odpowiedzialna za przewozy miejskie obsługuje szereg linii komunikacyjnych, które są organizowane przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie. Do linii tych zaliczają się: 63, 101, 102, 103, 106, 107 oraz 109.
W dodatku, przedsiębiorstwo realizuje przewozy pracownicze dla Zakładów Chemicznych Police, co stanowi istotny element ich działalności.
W ofercie można również znaleźć obsługę Linii Samorządowej, która jest niezależna i nie podlega pod ZDiTM. Linia ta łączy Police z Trzebieżą, jak również istnieją inne linie, takie jak Linią Działkową oraz Linią Plażową, które są skierowane do określonych grup pasażerów.
Tabor
Istniejący
W skład floty Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego wchodzą nowoczesne pojazdy, które stanowią podstawę efektywnej komunikacji miejskiej. Zaprezentowane poniżej modele odpowiadają zarówno na potrzeby pasażerów, jak i wytyczne ekologiczne.
Obrazek | Model | Ilość | Rok |
---|---|---|---|
_ | Solaris Urbino 12 III | 7 | 2011, 2017 |
_ | Solaris Urbino 18 III | 8 | 2011, 2017 |
_ | MAN NL283 Lion’s City | 12 | 2012–2016, 2018, 2019 |
_ | MAN NG323 Lion’s City G | 13 | 2012–2019 |
_ | MAN Lion’s City 12 EfficientHybrid | 2 | 2021 |
_ | MAN Lion’s City 18 EfficientHybrid | 2 | 2021 |
_ | Solaris Urbino 18 IV | 2 | 2021 |
_ | Solaris Urbino 12 FL Mild Hybrid | 2 | 2023 |
_ | Solaris Urbino 18 FL Mild Hybrid | 2 | 2023 |
Tabor wycofany
W niniejszym opisie przedstawiamy szczegółowe informacje dotyczące wycofanego taboru, który był eksploatowany przez Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. W tabeli poniżej można znaleźć model, ilość oraz rok produkcji poszczególnych pojazdów. Nasze dane obejmują różnorodne typy autobusów, które przez lata służyły w transporcie publicznym w regionie.
Obrazek | Model | Ilość | Rok produkcji |
---|---|---|---|
_ | Ikarus 280.26 | 30+13 | 1982, 1983, 1985, 1986, 1989, 1990 |
_ | Jelcz M11 | 58+2 | 1985–1987, 1989, 1990 |
_ | Ikarus-Zemun IK160P | 5 | 1989 |
_ | Setra S215 UL | 1 | 1992 |
_ | Jelcz 120M | 7 | 1996, 1997 |
_ | Neoplan N316 | 1 | 1999 |
_ | Jelcz T081MB | 1 | 2000 |
_ | Jelcz M081MB | 1 | 2001 |
_ | MAN NL2x2 | 7 (NL222), 4 (NL262) | 1997–2000 |
_ | MAN NGxx2 | 10 (NG312), 4 (NG262) | 1997–1999 |
_ | MAN NLxx3 | 6 (NL223), 3 (MAN NL263), 2 (MAN NL283), 2 (MAN NL313) | 1999, 2000–2002, 2004 |
_ | MAN NL313-15 | 5 | 2000 |
_ | MAN NG313 | 6 | 2004 |
_ | MAN SG313 Lion’s Classic G | 4 | 2005 |
Przypisy
- Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o. o. [online], sppk.nbip.pl [dostęp 10.02.2022 r.]
Pozostałe obiekty w kategorii "Obiekty handlowo-usługowe":
Galeria Hosso w Policach | Park Przemysłowy Police | Grupa Azoty Zakłady Chemiczne „Police”Oceń: Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne